RETRO LALKI

2016/02/25



Kiedy byłam małą dziewczynką, jednym z moich, dziecięcych marzeń było posiadanie prawdziwego domku dla lalek... Takiego piętrowego, z pokoikami na górze i salonem na dole i kolorowymi mebelkami w środku. Pamiętam, jak pracowicie wycinałam dziury na drzwi i okna w kartonowym pudełku po butach i oklejałam kolorowymi bibułkami pudełka po zapałkach,  by imitowały meble.
Marzenia o posiadaniu domku-  nigdy się nie spełniły, toteż  kiedy usłyszałam o nowej wystawie-  "Historyczne domki dla lalek" -po prostu musiałam ją obejrzeć.

Wystawa jest swoistą podróżą w czasie do zamkniętej w miniaturze przeszłości, która odwzorowuje codzienność i styl życia z czasów, które dawno minęły. Domki pochodzą z prywatnej kolekcji Anety Popiel Machnickiej, która liczy 50 domków z różnych epok.
Domki dla lalek pochodzą z prywatnej kolekcji Anety Popiel-Machnickiej. Kolekcja liczy ponad 50 domków z różnych epok. - See more at: http://www.pap.pl/aktualnosci/kultura/news,405018,domki-dla-lalek-na-wystawie-w-muzeum-jacka-malczewskiego-w-radomiu.html#sthash.tqciCnWp.dpuf
 
Zapraszam na chwilkę do bajkowego świata lalek retro.


















 







18 komentarzy :

  1. ...coś niesamowitego! Misterna robota, piękne...lale i otoczenie lal :) Chapeau bas!!!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie domki to marzenie wielu dziewczynek do teraz. Piękne są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow...coś niesamowitego!!! Chyba każda mała dziewczynka marzyła o takim domku dla lalek :) Chętnie byśmy zobaczyli tą bajkową wystawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejku jakie cudeńka! Ja miałam domek drewniany, taki właściwie pokój składany z drewnianych ścian i do tego drewniane mebelki, a moja Karolina miała już piętrowy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie dym taką wystawę obejrzała!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne te laleczki i ich mieszkanka. Gdzie ta wystawa była? Bo mam wrażenie, że była jakiś czas temu w Rzeszowie, lecz niestety nie udało mi się jej odwiedzić:)
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie wystawa jest w Białymstoku, ale z tego co wiem, jeździ po całej Polsce, więc mogła być w Rzeszowie... Pozdrawiam

      Usuń
  7. Piękna kolekcja p.Anety ale nazbierała tych wszystkich drobiazgow i lal serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna wystawa. Może i mnie uda się ją zobaczyć?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, jakie piękne domki! Ja dla swoich lal też robiłam domki z kartonów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Inko.
    Oooo. Wspaniałe domki, lalki i...
    Ja się bawiłem karabinami, szablami i pistoletami.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te domki dla lalek..same lale również. Nawet najmniejsze przedmioty wykonane z niebywałą starannością. Moje domki dla lalek też były z kartonów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę powtórzyć - niesamowite!
    Takie malutkie a takie śliczne <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Niesamowita kolekcja! Jest nawet szkoła i sklepy.
    Z przyjemnością bym to obejrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepadlam, szczegolnie za fragmentem z drugiego zdjecia, wielbie kazdy element.

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie lalki zawsze kojarzą mi się z czasami dziadków i babć. Tak samo jak pamiętniki https://achdzieciaki.pl/pamietniki-206 bo wiem, że do takich rzeczy wraca się z sentymentem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na moim blogu. Ucieszę się, jeśli pozostawisz po sobie komentarz. ;)