PORY ROKU FOTOGRAFICZNIE - LATO

2020/06/21



Wczoraj odeszła od nas wiosna i nastał pierwszy dzień lata...
Lato urzeka mnie barwami kwiatów, koi oczy zielenią, zachwyca ciepłymi nocami, przywraca optymizm i daje nadzieję na nową przygodę.  Lato, to u mnie  naturalny czas dojrzewania życiowych planów i refleksji nad nimi. To również czas odpoczynku, relaksu, ładowania baterii na nieuniknione zimne i pochmurne dni. O wiele łatwiej jest podejmować życiowe decyzje w oderwaniu od nie zawsze kolorowej codzienności,  mając w pamięci barwne okoliczności przyrody. Długie letnie dni  sprawiają, że mam ochotę na więcej planów, więcej wycieczek, więcej poznawania świata. A jak nie świata, to najbliższej okolicy. Każdy pretekst jest dobry by wyjść z domu, złapać w obiektywie kilka ulotnych chwil i utrwalić piękno przyrody. Cieszę się więc latem, póki trwa i uwieczniam je w obiektywie aparatu, by zostało ze mną jak najdłużej.

Leśne mgły

Skrajem leśnych dróg
Magia nieba nad Podlasiem
Zmierzch nad jeziorem
Magiczna Suwalszczyzna
Lenia burza nad rzeką Supraśl
Czerwcowy wieczór nad Narwią

Wieczór nad jeziorem Sajno
Klasztor w Wigrach
Podlaskie krajobrazy
Zachód słońca na nad Zatoką Gdańską
Wieczór letniego przesilenia

23 komentarze :

  1. Inko!
    Wszystkie Twoje powyższe fotografie to czysta magia! Wprost nie sposób oderwać wzroku... Nie jestem nawet w stanie wskazać któregoś ze zdjęć, bo każde jest w swej wymowie wyjątkowe. Dla mnie fanki fotografii i natury to uczta dla zmysłów. Dziękuję z to piękno :-))
    Życzę Ci jak najwięcej wspaniałych, letnich chwil z aparatem w ręce...
    Dołączam serdeczne pozdrowienia.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  2. Napiszę podobnie, jak moja poprzedniczka. Przepiękne pełne magii zdjęcia.:)
    Takie widoki cieszą oczy i serducho.
    Pozdrawiam Cię w deszczowy nadal poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam odwrotnie, latem mi ciężej, a jesienią i zimą czuję ogrom energii, ale cenię matkę naturę zawsze. :) Wspaniałe zdjęcia, takie pełne magii, jakby obrazy z pięknych snów, bo to pierwsze, co pomyślałam, Takie zdjęcia bardzo mnie inspirują. :) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia. :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia, prawdziwy miód dla uszu, ogromnie podziwiam tych, którzy z codzienności potrafią wyjąć i uwiecznić to, co najpiękniejsze. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oprócz cudnych krajobrazów uchwyciłaś w obiektywie niesamowite kolory nieba. Magia natury działa!
    Dzięki za ten balsam dla oczu:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudne zdjęcia, naprawdę nie mogę przestać się zachwycać. Chciałam nawet wytypować faworyta ale się nie da bo wszystkie zdjęcią są przepiękne. O miłości do przyrody i szczęściu jakie dają spacery właśnie przed chwilą napisałam u siebie. Doskonale Cię rozumiem bo ja mam tak samo i bez wędrówek i szwędania się po okolicy nie mogłabym żyć. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie uwieczniłaś naturę na zdjęciach. Podlasie ma swój niezaprzeczalny urok a zdjęcia tylko to potwierdzają. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, co piszesz, jeśli rząd zdjęć jest w stanie oczarować każdego, kto jest oszołomiony jego pięknem.
    Bardzo ładny!.

    OdpowiedzUsuń
  9. OMG!
    Inko, wszystkie Twoje zdjęcia są magiczne, zachwycające. Nie można od nich oderwać oczu.
    Podlasie to niezwykle malownicza kraina.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kadry pokazujące jak niecodzienne jest nasze życie :)
    Podlasie bliskie memu sercu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia rewelacyjne, takie magiczne widoki, nie można się napatrzeć.
    Podlasie zawsze malowniczo wygląda, co wspaniale pokazałaś.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Katalog wspomnień, a może wspomnień czar z ładnymi zdjęciami. Przejrzałem sporo Twoich postów dotyczących Podlasia i mam dylemat.
    Za kilka dni planuję wyjazd na dziesięć dni na Podlasie, czekam tylko na zmianę pogody i czy po wyborach będzie "Teleranek"? Mam dużo zaznaczonych miejsc na swojej mapie i dziś wiem, że chyba będę musiał to podzielić na trzy wyjazdy. Tak dużo jest fantastycznych miejsc do zobaczenia i tu mam pytanie. Gdybyś miała wybrać jeden rejon na pierwszy ogień to byłby to: 1.Suwalszczyzna, Augustów, 2 Hajnówka, Białowieża, Białystok, Tykocin, 3 Siemiatycze i okolice? Niżej już byłem ;) Pozdrawiam!
    gss

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj, na ten moment wybrałabym Suwalszczyznę, Białowieżę i okolice zostawiłabym na chłodniejsze dni. Suwalszczyzna jest malownicza, Augustów ładnie położony, dużo ścieżek rowerowych, ciekawych szlaków, można wybierać i przebierać w atrakcjach, a w jeziorach warto się schłodzić przy upałach. Z Augustowa blisko też jest na Litwę, można sobie zrobić jednodniowy wypad, a o ile wiem, można tam jeszcze wjechać bez kwarantanny. Daj znać na co się zdecydowałeś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za podpowiedź! Potwierdziłaś tym samym mój wcześniejszy wybór, by zacząć od północy. Mam w rodzinie ciążenie na południe gdyż żona boi się kajaków ale to jest do opanowania ;)Bardzo dużo na temat Podlasia jest na tej interaktywnej stronie http://www.ciekawepodlasie.pl/info.htm#1338/pl/i/wczesnosredniowieczna_osada_slowianska_nawia tytuł strony Ciekawe Podlasie. Wspaniała tam jest mapa.
      Pozdrawiam i dziękuję!
      gss

      Usuń
  14. Inko - przepięknie te magiczne chwile utrwalasz.
    Jesteś osobą niezwykle wrażliwą, jeśli zauważasz te cuda natury.
    Gratuluję i serdecznie Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale opisujesz i pokazujesz Suwalszczyznę.
    Zdjęcia są fantastyczne! Jeśli chodzi o lato, nie przepadam za upałami; wolę słoneczne, ale
    chłodniejsze dni.
    Serdecznie Cię, Inko, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Przepiękne są te fotografie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. O wooow, przepiękne zdjęcia! Krajobrazy, światło, ale też wyczucie chwili i wprawiona ręka <3 Brawoooo

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdjęcia zachwycające. Masz wyczucie i dobre oko. Pozdrawi cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  19. To światło <3 Zachwycasz mnie po raz kolejny, przepięknie potrafisz zatrzymać chwilę <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne zdjęcia - zwłaszcza te z mgłą <3
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piekne zdjęcia, a przyroda do coś cos uwielbiam, to coś co wycisza i nastraja :) dzieki takim miejscom przeżyliśmy ten dziwny 2020...

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeurocze i klimatyczne forty :)
    Gratuluje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na moim blogu. Ucieszę się, jeśli pozostawisz po sobie komentarz. ;)